KABUL EDİLEN BİLDİRİLER | INMECS21 | HKÜ

Enter your keyword


KABUL EDİLEN BİLDİRİLER


6-7 Eylül 2021 tarihlerinde düzenlenecek olan INMECS21 1. Uluslararası Medya ve Kültürel Çalışmalar Konferansı’na kabul edilen bildiri başlıklarına buradan ulaşabilirsiniz.

Kabul edilen bildiriler için “bildiri kabul mektupları”, başvuru yapılan e-posta adreslerine gönderilecektir.

 

SİNEMA – TV 

1- Kısa Filmler Yoluyla Metaforik Bir Söylem Biçimi: Dijital Yalnızlık – Dr. Öğr. Üyesi Yunus Namaz – Fırat Üniversitesi/İletişim Fakültesi/RTS

2- An Archaeological Analysis at the Anthropocene Age: Cinema – Öğr. Gör. Gökhan Topal & Zeynep Öztürk – Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi, Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı / Atatürk Üniversitesi, Gazetecilik Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Öğrencisi

3- Filmsel Gerçeklik ve Paratext Arayüzünde Film Grafikleri – Arş. Gör. Kübra Canlı – Başkent Üniversitesi/ İletişim Fakültesi/İletişim ve Tasarımı

4- Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Özgürlüğü Tehdidi ve Kontrol Mekanizmalarına Dönüşümü; Anon Filmi Üzerinden Bir Okuma – Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Tarık Türkmenoğlu – Necmettin Erbakan Üniversitesi/Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi/ Halkla İlişkiler

5- Religion in Netflix Series: Islam and Christianity in Elite – Öğr. Gör. Faruk Sadıç – Erciyes University / İletişim Fakültesi / Gazetecilik Bölümü

6- Bolot Şamşiyev Sinemasının Dili ve Üslubu – Nursultan Stanaliev (Visiting Lecturer) – Kyrgyz-Turkish Manas University

7- Sinema Eğitimi Bağlamında New York Film Akademisi – Prof. Dr. Yusuf Yurdigül & Övünç Çelikezen – Atatürk Üniversitesi / Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi

8- The Impact of the Current Financial Models on Film Aesthetics in the Early 2020s – Cristian Nicolescu (Film Producer-PhD student U.N.A.T.C Bucharest) – UNATC

9- Film vs Digital: Emotions, Feelings and Experience – Enxhi Rista, PhD Student – UNATC – Bucharest

10- Dijitalleşen Film Yapım Süreçlerinin Belgesel Film Yapımına Etkileri – Dr. Öğr. Üyesi Yelda Yanat Bağcı – HKU İletişim Fakültesi

 

UZAKTAN EĞİTİM

1-   COVID-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitim Faaliyetlerinin Öğrenci Velileri Tarafından Değerlendirilmesi – Öğr. Gör. Dr. Mustafa Tevfik Hebebci & Öğr. Gör. Yasemin Bertiz – Necmettin Erbakan Üniversitesi / Kırklareli Üniversitesi

2- Yeni Medya Araçları ve Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi – Associate Prof. Dr. Ayşe Derya Eskimen – Kütahya DPÜ Eğitim Fakültesi

3- Pandemi (Covid-19) Sürecinde Uygulamalı Alanlarda Eğitim ve Dijital Dünya – Dr. Öğr. Üyesi Abdullah Işık – Sinop Üniversitesi

4- Using Discod in Online Education: A Gamefication Experiment – Enes Bilgin (Lecturer) – İstanbul Medeniyet University / Visual Design and Communication Department

5- Uzaktan Eğitim Sürecinde Yıldız Teknik Üniversitesi İletişim Tasarımı 3B Modelleme Dersindeki AR Uygulamalarının İncelenmesi – Çağatay Bilsel – Bağımsız

6- Üniversitelerde Okutulan Çevrimiçi Drama Derslerine Öğrenci Gözüyle Bir Bakış – Gökhan Karaosmanoğlu / İhsan Metinnam (Lecturer/Lecturer) – Ankara Üniversitesi

7- İletişim Fakültesinde Görev Yapan Akademisyenlerin Covid – 19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Modelini Kullanarak Uygulamalı Dersleri İşleyiş Süreçlerinin İncelenmesi: Hasan kalyoncu Üniversitesi Örneği  – Candan Yuka – HKU Görsel İletişim Yüksek Lisans Öğrencisi

8- Pandemi Sürecinde Görsel İletişim Tasarımı Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Deneyimi – Dr. Elif Atamaz – Lefke Avrupa Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı

9- Student Art Practices in Pandemic Circumstances – Romana Brajša (Performing Arts Producer, Teaching Assistant and PhD Student) – Academy of Dramatic Art, University of Zagreb

10- Communication, Education, Art and Culture in Pandemic Era – Prof. Dr. Bülent Küçükerdoğan & Emeritus Prof. Dr. Dragan M. Fimon – Hasan Kalyoncu University & Faculty of Temporary Arts, Belgrade, Serbia

 

MÜZECİLİK – KÜTÜPHANECİLİK – FESTİVALLER 

1- Dijital Çağda Müzecilik ve İletişim – Doç. Dr. Aytül Papila & Dr. Öğr. Üyesi Pelin Kilimci & Öğr. Gör. Zeynep Kahraman – Beykent University – Faculty of Fine Arts  & Beykent University – Faculty of Fine Arts  & Çankırı Karatekin University, Faculty of Fine Arts, Textile and Fashion Design Department

2- Dijital Çağda Bizans Yazınına Erişmek – Vatikan Apostolik  Kütüphanesi Yazma Eserleri Sayısallaştırma Projesi – Dr. Öğr. Üyesi İlkgül Kaya – Yozgat Bozok Üniversitesi

3- Dijital Tasarım Yöntemleriyle Geleceği Saklamak: Sanal Müze  – Öğr. Gör. Özge Yıldız – İstanbul Aydın Üniversitesi

4- Websites of Fine Art Museums in the Covid 19 Pandemic – Doç.Dr. Şermin Tağ Kalafatoğlu – Ordu Üniversitesi/RTS

5- Salgın Sürecinde Gerçekleşen Dijital Müze Etkinliklerinin Aktarım Rolü – Çağla Yılmaz – Doktora Öğrencisi / Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi

6- Online Editions of Macedonian Film Festivals in 2020 – Assoc. Prof. Vladimir Stojcevski – Macedonia International Europa Prime University

 

DİJİTAL OYUNLAR – MEDYADA DİJİTAL TEKNOLOJİ ALTERNATİFLERİ

1- The Digital Culture and Gamer Food Ads in Food Communications – Dr. Derya Nil Budak – Bağımsız

2- Yeni Bir İletişim Ortamı Olan Dijital Oyunlarda Nostaljik Bir Araç Olarak Steampunk Alt Kültürü – Dr. Öğr. Üyesi Selin Süar Oral – İstanbul Aydın Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Dijital Oyun Tasarımı Bölümü

3- The Relationship Between Game Narrative and In-Game Rewards in Ludo-Semiotic Analysis Skills – GRIS The Game Example – Arş. Gör. Büşra Eren Karalar – HKU

4- Artırılmış Gerçeklik uygulamalarının Televizyon Spor Programlarında Kullanımına İlişkin Bir Araştırma – Dr. Öğr. Üyesi Veli Boztepe – İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi

5- Görsel Kültürel Bir Faaliyet Olarak Cosplay – Arş. Gör. Eylül Altundaş – Kocaeli Üniversitesi

 

SANAT – TASARIM

1- Students’ Projects of Reproduction of the Art of Painting by the Photomanipulation Method – Assist.Prof.Dr. Ebru Dede- Maltepe University / Visual Communication Design Department

2- Dijital Sanat’ta Yapıtın Biricikliği Kaygısı; Cripto Art Üzerine Bir Değerlendirme – Işık Eflan TINAZ (Doktora Öğrencisi) – İstanbul Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü

3- Dijital Çağda Kripto Sanat ve NFT – Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali Büyükparmaksız – Kahramanmaraş Sütçü İmam  Üniversitesi / Güzel Sanatlar Fakültesi / Resim Bölümü

4- Dijital Çağda Kanadalı Bir Ressam: Cornelius David Krieghoff – Dr Öğretim Görevlisi Ufuk Çetin / Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Çorlu Mühendislik Fakültesi

5- Çağdaş Sanatta Dijital Teknoloji ile Dönüşen Gerçeklik Algısı – Öğr. Gör. Atiye Güner – HKU İletişim Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı

6-  İlişkisel Estetik Bağlamında Etkileşim Fikrine Dayalı Güncel Sanat Projeleri – Öğr. Gör. İlke İlter Güven – Dokuz Eylül Üniversitesi

7- Sanatsal İfade Aracı Olarak Google Tilt Brush – Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Tanyel Başar – İzmir Demokrasi Üniversitesi GSF Grafik Tasarım Bölümü

8- Kıbrıs’ın, Akademik Eğitim Alan İlk Kadın Sanatçısı: Göral Özkan – Dr. Eser Keçeci – Arkın Yaratıcı Sanatlar ve Tasarım Üniversitesi

9- Semiotics of Superstitions: A case Study of Evil Eye in Persian Culture – Sarvenaz Luckinger (Instructor) – Near East University

 

SOSYAL MEDYA 

1- Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımının Nedenleri ve Etkileri – Dr. Öğr. Üyesi Ender Kazak – Düzce Üniversitesi/Eğitim Fakültesi / Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı

2- Instagram Kullanımları Üzerinden ergenlerin Sosyal Kimlik Gelişimi ve Benlik Sunumlarının İncelenmesi – Ayşe Reyyan Arslan Kul – Yeni Medya Uzmanı / Piri Medya A.Ş./Gaziantep

3- Dijital Çağda Ebeveynlerin Sosyal Medya Paylaşımları: Sharenting – Dr. Öğr. Üyesi A. Elif Posos Devrani & Arş. Gör İpek Kesici – Türk-Alman Üniversitesi / Kültür ve Sosyal Bilimler Fakültesi / Kültür ve İletişim Bilimleri

4- Sosyal Medya Okuryazarlığı, Medyaya Güven ve Demokrasi – Öğr. Gör. Nehir Devrim – Kastamonu Üniversitesi

5- Sosyal Medya Fotoğraflarında  Beden Olumlama ve Kimlik İnşasının Temsili – Öğr.Gör.Dr. Yeliz Tuna – Ege Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi

6- Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığının İncelenmesi – Yasemin Demir / Öğr. Gör. Onay Budak Kaymaz – Giresun Piraziz ÇPL / Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Çocuk Gelişimi Programı

7- Instagram Kullanıcılarının Sponsorlu İçerik Algısı ve İçeriğe İlişkin Beklentileri Üzerine Bir Araştırma – Öğr. Gör. Dr. Yusuf Zafer Can Uğurhan – Anadolu Üniversitesi

8- Covid-19 Araştırması: Kuzey Kıbrıs’ta Sosyal Medya Kullanım Kalıplarında ve Kişilerarası İlişkilerde Değişim – Assoc. Prof. Dr. Nuran Öze – Visual Communication Design, Faculty of Communication, Arkın University of Creative Arts and Design

9- Youth-Led Community Building Activities During the Covid-19 Pandemic: Bahá’í Perspective – Elnaz Nasehi (Lecturer) – Arkin University of Creative Art and Design

10- Metaphor of Covid-19 among Nigerians: A Cognitive Metaphorical Analysis of Internet Memes – Onipede Festus Moses – Student, University of Lagos – Nigeria

11- Social Media, Ethics and Privacy in Nigeria – Issues and Challenges – Desmond Onyemechi Okocha – Bingham University – Nigeria

12- Visual communication in the age of digital-networked images: an analysis of Instagram Stories features – Admilson Veloso da Silva – Corvinus University of Budapest

13- Kadın Girişimcilerin Dijitalleşme Süreci: S.S. Zeugma Girişimci Kadınlar Üretim ve Kalkınma Kooperatifi Örneği – Fatma Özcan – HKU İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Öğrencisi

REKLAMCILIK – MARKA YÖNETİMİ 

1- Dijital Çağda Markaların Kriz İletişimi: Pandemi Etkisi – Dr. Öğr. Üyesi Ergün Köksoy – Marmara Üniversitesi/İletişim Fakültesi

2- Türkiye’nin En Değerli Markalarının Sponsorluk Faaliyetleri: Dijital Bir Mecra Olan Kurumsal Web Sayfaları Üzerine Bir Analiz – Öğr. Gör. Dr. Özer Silsüpür, Dr. Öğr. Üyesi İsmail Kocabaş – Trabzon Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü / İstanbul Rumeli Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

3- Instagram Fenomenlerinin Tüketicilerin Marka Tercihleri Üzerindeki Etkisi – Buğra Çavuşoğlu (Doktora Öğrencisi) – Sakarya Üniversitesi / İletişim Bilimleri

4- Türkiye’nin En İyi 100 Markasının Pazarlama Stratejisi Olarak Instagram – Öğr. Gör. Şule Eren & Doç. Dr. Ömer Çakın – Hitit Üniversitesi / Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu / Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü & On Dokuz Mayıs Üniversitesi / Gazetecilik Bölümü

5- Women Entrepreneurs’ Information and Communication Technology Usage to Develop Their Enterprises in the United States – Doç.Dr. Şermin Tağ Kalafatoğlu – Ordu Üniversitesi RTS

6- Commercialisation and Promotion of Drugs in New Media – Buse Özdirenç (Lecturer) – Eastern Mediterranean University

7- The Image of Istanbul as a World Tourist Destination in the Global Marketing Communications and Transmedia – Semiotic, Narrative and Archetype Aspects – Prof. Ph.D.  Christo Nikolov Kaftandjiev – Sofia University – Bulgaria

 

HABERCİLİK – INTERNET GAZETECİLİĞİ 

1- İnternet Gazetelerinin Etik İlkeler Üzerinden İncelenmesi – Dr. Öğr. Üyesi Göksel Basmacı – İstanbul Arel Üniversitesi Gazetecilik Bölümü

2- Kurumların Hedef Kitleleriyle Kurdukları İletişim Bağlamında Basın Bültenlerinin Yerel Haber Sitelerinde Yayınlanmaları Üzerine Bir İnceleme – Öğr. Gör. Dr. Hasan Altıncık – Dicle Üniversitesi / İletişim Fakültesi

3- Eleştirel İletişim Sosyolojisi Kuramları Açısından Fanzin, Fanzin Kültürü ve Yeni Medya – Prof. Dr. Güncel Önkal & MSc. Mert Orçun Özyurt – Maltepe Üniversitesi / İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi / Felsefe Bölümü & Maltepe Üniversitesi / Girişimcilik ve İş Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi

4- Covid – 19 Pandemisine İlişkin kamu Spotlarındaki İletişim Yaklaşımlarının İçeriksel Analizi – Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Akaydın Aydın & Dr. Öğr. Üyesi Eser Levi – İstanbul Aydın Üniversitesi / Gazetecilik & İstanbul Bilgi Üniversitesi

5- Representation of Seasonal Women Agricultural Workers in the Media / Mevsimlik Kadın Tarım İşçilerinin Medyada Temsili – Handan Nuh (Doktora Öğrencisi) – Atatürk Üniversitesi Gazetecilik Doktora Programı

6- Leverage of Geriatrics Healthcare Industry by Indian English News Dailies during Pandemic – Dr. BANDITA KUMARI PANDA – KHALLIKOTE UNIVERSITY

 

DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ 

1- Dijital İçerik Üretimi ve Yönetiminde İnsan Merkezli İçeriklerin Etkileşimi: Instagram Gaziantep Hikayeleri Örneğiyle – Öznur Akyılmaz (Doktora Öğrencisi) – Dr. Bilge Kalkavan / Saadet Uğurlu – HKU İletişim Fakültesi

2- Dijital Çağda Video Günlüklerle Gıdıklanan Arzu – Dr. Öğr. Üyesi Uğur Baloğlu – İstanbul Gelişim Üniversitesi

3- Yeni Bir Ses: Podcast Yayıncılığı – Öğr. Gör. Serdar Çil – Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

4- Dijital Platformlarda Meddahlık Geleneğinin İzleri: Aykut Elmas Komedisi Üzerine Bir İnceleme – Dr. Öğr. Üyesi Pınar Tınaz – HKU İletişim Fakültesi – RTS

5- Sanal ve Gerçeklik Arasında Flulaşan Sınırlar: Dijital Influencer Örneği Olarak Türkiye’nin İlk Dijital İnsanı “Aypera” – Özlem Karakoç / Master of Journalism – Akdeniz Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Gazetecilik Anabilim Dalı

6- Dijital İletişimde Bireyin Kendini İfade Etme Biçimi Olarak Öznel ve Araçsal İmge Üretimi – Dr. Öğr. Üyesi Nesli Tuğban Yaban – Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi / Güzel Sanatlar Fakültesi / Temel Sanat Bilimleri Bölümü

 

DİJİTAL İLETİŞİM: GÜNCEL SORUNLAR ve ÇÖZÜMLER 

1- A Study on Meaning in the Digital World  With Reference to Wittgenstein’s Concepts of Seeing and Aspect Seeing – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Telek – HKU İletişim Fakültesi

2- COVID-19 Pandemisinde 65 Yaş ve Üzeri Bireylerin Gözünden İnfodemi: “Nereden Teyit Edebilirim?” – Arş. Gör. Dr. Nilüfer Pınar Kılıç & Prof. Dr. Melike Aktaş & Prof. Dr. B. Pınar Özdemir & Prof. Dr. G. Senem Gençtürk Hızal – Ankara Üniversitesi / İletişim Fakültesi & Ankara Üniversitesi / İletişim Fakültesi & Ankara Üniversitesi / İletişim Fakültesi & Başkent Üniversitesi / İletişim Fakültesi

3- Medyada Gerçeklik Algısına Bir Müdahale Olarak Deepfake Teknolojisi – Prof. Dr. Ergün Yolcu & Öğr. Gör. Akın Yıldırım – İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi & Giresun Üniversitesi TBMYO

4- CoviDrama: Dramanın Dijitalleşmesi ve Çağdaş Drama Derneği Deneyimi – Öğr. Gör. İhsan Metinnam/ Öğr. Gör. Dr. Gökhan Karaosmanoğlu – Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi

5- Dijital İletişim Çağında Mahremiyet ve Unutulma Hakkı – Ahmet Haşim Alagüney – Avukat / Eskişehir Barosu

6- Elektronik Bilgi Kaynaklarının Kullanımında Yaşanan Teknostrese Yönelik Bir Durum Analizi: Atatürk Üniversitesi Örneği – Doç.Dr. Halit Buluthan Çetintaş – Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü / Hüsna Gizem Karaağaç Yüksek Lisans Öğrencisi – Hacettepe Üniversitesi- Bilgi ve Belge Yönetimi

7- Intelligence and Counter – Intelligence in the Information Age – Arş. Gör. Ufuk Gürbüzdal & Ozan Siso – HKU İletişim Fakültesi

8- Siyasal İletişim: Güncel Sorunlar – Prof. Dr. Halime Yücel- & Doç. Dr.Michel Bourse – Galatasaray Üniversitesi

9- Atasözleri ve İnternet Kalıplarının Kuşaklararası Kullanımı Üzerine Deneysel Bir Çalışma – Aslıhan Arslan – Doktora Öğrencisi

10- Değişen ve Gelişen Teknoloji ile Oluşan Moderniteye Eleştirel Bir Bakış Açısı: Modernitenin İnsanı Yalnızlaştırması – Murat Demir – Grafik Tasarımcı

11- How Could Self-Distribution Resuscitate Indepentdent Production? – Cristian Nicolescu (Film Producer-PhD student UNATC Bucharest)

12- Dimensions of Communication Practices of Non-Government Organizations to Community Stakeholders – Prof. Ivan N. Gallegos – Davao Del Norte State College – Philippines